Piekdrukte pakketten

Om het coronavirus te bestrijden heeft de overheid besloten dat alle niet-noodzakelijke winkels tijdelijk moeten sluiten. Winkels met een PostNL-punt mogen open blijven voor post en pakketten. Het is fijn dat veel retailers open willen blijven, maar de sluiting van PostNL-punten zorgt voor een extra uitdaging in deze extreem drukke tijd. Sinds een aantal weken draait PostNL dagelijks op de maximale capaciteit.

Het PostNL netwerk op volle kracht.
PostNL blijft zich met man en macht inzetten om zoveel mogelijk ontvangers blij te maken met de bezorging van hun pakket. Dagelijks bezorgt PostNL inmiddels 1,7 miljoen pakketten. Daarbij moeten zij zich iedere dag aanpassen aan de veranderende omstandigheden. De veiligheid en gezondheid van PostNL collega’s, klanten en partners blijft daarbij voorop staan.

Wat betekent dit voor jou?
We zien een enorme stijging van het aanbod van pakketten voor de komende tijd. Om het PostNL netwerk draaiende te kunnen houden is het nodig om de toestroom van pakketten te beperken voor alle verzendende klanten. Daarom hanteren we per maandag 21 december tijdelijk een maximaal aantal pakketten dat per dag kan worden voorgemeld via Flespakket. Is dat maximum bereikt? Dan is het niet meer mogelijk om een verzendlabel of barcode te genereren. Je krijgt vanaf dan ook een (fout)melding te zien in jouw account bij het aanmaken van een zending. De volgende dag komen er weer nieuwe labels en barcodes beschikbaar. Wij realiseren ons welke impact dit heeft op jouw bedrijf en dat het jouw proces verstoort. Helaas is dit in deze uitzonderlijke tijd nodig om zoveel mogelijk pakketten te kunnen verwerken en bezorgen.


Flexibiliteit.
De onvoorspelbaarheid waar we dagelijks mee te maken hebben vraagt veel flexibiliteit van ons allemaal. Door de omstandigheden loopt het proces soms anders dan we eigenlijk zouden willen. We hopen op je begrip én je vertrouwen dat wij ons iedere dag voor jou blijven inspannen.